CATÀLEG EN CONSTANT AMPLIACIÓ Horari botiga: de dilluns a divendres, de 08:00 a 14:00 i de 16:00 a 20:00 / dissabte de 09:00 a 14:00 Per contactar: telèfon i/o Whatsapp: 934190007 - 630205503
Una revisió crítica de l?ideari capaç de transformar Catalunya en un país amb voluntat de modernitatL?objectiu de l?obra és analitzar i constatar que el Noucentisme és el marc cultural que proveirà bona part de l?imaginari català del segle XX. Un imaginari que no és exclusiu de Catalunya sinó que s?...
Una revisió crítica de l?ideari capaç de transformar Catalunya en un país amb voluntat de modernitat
L?objectiu de l?obra és analitzar i constatar que el Noucentisme és el marc cultural que proveirà bona part de l?imaginari català del segle XX. Un imaginari que no és exclusiu de Catalunya sinó que s?ha de considerar directament vinculat al context internacional i fortament influït per corrents contemporanis. Aquest impuls de modernització que té lloc en la civilització occidental tindrà a Catalunya, amb el Noucentisme, un caràcter propi vinculat amb la recuperació d?una tradició mal assumida i una modernitat per resoldre. L?edició a cura d?Antoni Marí conté textos de col·laboradors de la talla de Borja de Riquer, Narcís Comadira, Jaume Vallcorba o Enric Ucelay-Da Cal, entre d?altres.
El Noucentisme va ser un projecte polític, estètic i moral amb unes concrecions plàstiques, literàries o arquitectòniques, unes preferències estilístiques i una delimitació cronològica. L?estudi del classicisme, el llatinisme, l?avantguardisme o el mediterranisme son les línies de força d?un procés de generació d?idees i d?imatges que renoven el contingut i donen sentit nou a categories com ara la naturalesa i el paisatge, la casa i la ciutat o la tradició i l?avantguarda.
Antoni Marí, editor
Poeta i assagista. Ha estat professor de teoria de l?art a la Universitat Autònoma de Barcelona (1979-1989) i posteriorment a la Universitat Pompeu Fabra. S?ha especialitzat fonamentalment en l?estudi de les idees estètiques, literàries i musicals de la modernitat. Interessat en el romanticisme alemany, el 1979 publicà l?antologia El entusiasmo i la quietud. Juntament amb Francesc Parcerisas, escriví el recull Variacions sobre un tema romàntic: 'Ombra i llum' (1978). Ha escrit també L?home geni (1984), premi Crítica Serra d?Or, Miquel Barceló (1984), La voluntat expressiva (1988), premi Crítica Serra d?Or i Euforion (1989). Com a poeta es donà a conèixer amb Preludi (1979). Altres títols de la seva obra poètica són Un viatge d?hivern (1989), que aconseguí el Premio Nacional de la Crítica, i El desert (1997). Ha publicat Formes de l?individualisme (1994) i La vida dels sentits (2004). Pel que fa a la narrativa, ha escrit El vas de plata i altres obres de misericòrdia (1991), premi Ciutat de Barcelona i Crítica Serra d?Or; El camí de Vincennes (1995), novel·la filosòfica que transcriu un diàleg entre Jean-Jacques Rousseau i Denis Diderot, que rebé el premi de la Crítica Serra d?Or i el Prudenci Bertrana i darrerament Entspringen (2000).
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisi
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.